Saya Penggemar DURIAN

salam di minggu baru semua....

ehehehe... pepagi buta dah coret pasal makan ni...ahahhaa..membuatkan diri ku lapo la plak... takpe² kejap lagi g bfast... ehehehhe....


sape kat sini suka makan durian? ramai ek? hehhehe.... bagus²... sape tak makan durian tu memang rugi la... buah best tu... aainaa memang penggemar durian yang tegar... paling syok makan begitu sahaja... ehehhee... paling skit pun aainaa makan 4,5 biji kot... uhuhuhuu.... jangan terkejut ye.... kalo dah beli tu... tak perlu nak suh sape² kopek kan... kopek sendiri jek durian tu.. pastu ramaila yg menyerbu kat umah ni... sebab seme nya hantu durian... ehehehe....

ni tadi dok online baca kat paper kosmo pasal durian gak...sungguh tergoda melihat isi durian itu...sedapnya...ader sesape nak bawa aainaa g makan durian kat situ? konfem takde! hahahha...berangan je la...;p jom baca artikel ni....


**************************************


Menginap di dusun durian

PERJALANAN selama 45 minit melalui jalan raya berbukit dari pusat bandar George Town, Pulau Pinang ke Balik Pulau dari Paya Terubong memberi pengalaman luar biasa kepada mereka yang pertama kali menjejak kaki ke negeri itu.


Pemandangan hijau menjamu mata sebaik kereta yang dipandu memasuki Jalan Tun Sardon yang bengkang-bengkok. Benar, ia anugerah yang cukup mempesonakan apabila melihat satu demi satu kawasan dusun buah-buahan terutamanya dusun duriannya.

Lebih menarik, setiap kali tiba musim durian iaitu pada awal bulan Jun hingga Julai setiap tahun, daerah itu menjadi tumpuan masyarakat setempat termasuklah pelancong asing.

Kehadiran mereka bukan semata-mata untuk menikmati raja buah yang harganya ada yang mencecah sehingga RM40 sebiji, bahkan mereka mahu menimba pengalaman meredah dusun buah-buahan.


PENGUNJUNG boleh menikmati durian segar dengan mengutip buah yang baru gugur.


Kepada kaki durian, makan di dusun pasti menyeronokkan. Pernahkah anda memasang impian untuk bermalam di dusun menunggu buah durian gugur sambil menikmati panorama malam dan mendengar nyanyian unggas hutan?

Reka bentuk rumah Melayu

Terletak berhampiran sungai Titi Kerawang, Vila Durian milik Chang Teik Seng, 48, merupakan antara destinasi percutian menarik khususnya buat para pencinta buah durian jika benar-benar ingin merasai nikmat sebenar raja buah itu di persekitaran yang sebenar.

Mengetengahkan konsep kampung, vila yang didirikan sejak dua bulan lalu itu mempunyai ciri-ciri kemelayuan. Ia sesuai dengan idea asal pemiliknya yang merupakan seorang pekebun durian dan biasa dengan budaya hidup masyarakat Melayu.

untuk artikel penuh di KOSMO

*bestnya kalo dapat makan durian di kala ini....sedap²...^_^


8 comments:

maCy

durian kaler oren sedap..huuhu

Nur Aainaa Khairunnisa

macy...aainaa penah dengan n tengok kat tv jek...sedap ek.......

sarah shafie

trliur lah....tggu blik kg rbu n r..mnja2 dgn mak..hehe

Nur Aainaa Khairunnisa

ehehheee...yes! jom makan durian...=)

sweetsal

kita pn hantu durian jugak..kalau jumpa kt mana2 mesti nak beli..mkn camtu pun sedap..buat tempoyak lg sedap mkn dgn sambal belacan..fuh! terangkat abis...

Nur Aainaa Khairunnisa

patin masak tempoyak la...sedap²! ehehhee...