Diriku dan Novel ♥


salam hari isnin semua...
harini nak update pasal apa ek kat blog ni? erm... memang takde idea ni..tapi tetiba teriungat yang 2 minggu lepas aainaa ader beli 2 buah novel baru... maklumla... peminat novel kan... masa tu aainaa kuar ngan member sekolah dulu jejalan... sempat la beli 2 novel ni.... masa tu sempat la jugak tengok wayang citer Prince of Persia... walaupun aainaa ni kurang skit la kalo bab² citer epic camni... tapi layan jek.... no hal... tapi serius citer tu memang best.. mantap... bestla... sangat tak terasa waktu berlalu... ehehhee...;p




ok... kat sini aainaa nak sertakan la sekali sinopsis dua² novel tu... dua²nya dh selamat aainaa selamat tamatkan dalam masa dua hari... uhuhuhuu... memang tak dinafikan la novel² tulisan Anis Ayuni n Aina Emir memang best²... sangat layan dan tak membosankan....^_^




*******************************


Saat Kau Kata Cinta - Anis Ayuni
(Hatiku telah lama tertinggal dalam lipatan duka lara)


sinopsis :
Melihat gambar² Nuril bersama Hijaz sewaktu percutian mereka di Paris membuatkan hati Darwina tersentak. Namun dia tiada kekuatan untuk memceritakan kepada Nuril hal yang sebenar. Bimbang Nuril akan mengambil tindakan dui luar jangkaan. Lalu, 'direlakan' episod cinta anak² sekolah antara dia dengan Hijaz berakhir dengan kehancuran.

Takdir menemukan Darwina dan Azril. Lelaki itulah sandarannya untuk membina bahagia. Sedang hatinya diulit cinta, dia bertemu dengan Syafi sewaktu kunjunganny ke United Kingdom. Pertemuan yang tidak meninggalkan tanda di dalam hati kerana di tanah air sudah ader yang merindu.


Tanpa diduga, sekali lagi dia diuji. Bahagia yang dihaap, derita yang tiba. Emosi Darwina menjadi roller coaster apabila Azril rupa²nya berdusta dalam bercinta.

Kemunculan Hijaz setelah sekian lama menghilang membuatkan hati Darwina kacau. Lelaki itu tidak pernah jemu merayu jiwanya. Benarkah hadirnya Syafi sebagai penyelamat rumahtangga Hijaz dan Nuril?


**********************************


Terbanglah Sayang - Aina Emir
(Cintaku Kepadamu Hanya Tuhan yang tahu)


sinopsis :
Best Friends Forever (BFF)... merupakan ungkapan yang sering diucapkan dua orang teman baik, juga merupakan sepupu berwajah seiras. Serupa tapi tak sama. Inaz dan Fiya atau Shafinaz dan Lutfiya Zahra, yang sering mendapat gelaran 'kembar'; ke mana² sahaja, mereka selalu berdua. Saling menyayangi, saling menolong dan saling bergantung.

Pun begitu, mereka bagaikan sedang dalam pertandingan untuk merebut trofi. Tanpa disedari, perasaan cemburu terbit di sanubari, masing² berentap untuk berada di depan.

Inaz, suka yang rancak dan kecoh, sedang mencari seseorang yang baik budi, menambat gati. Suka kepada yang bertubuh 'tegap'.... asal tidak mengingatkan kepada ayahnya. Dia juga sensitif dan pernah berdepan dengan tekanan. Mampukah Inaz mencari apa yang diimpikan?

Fiya pula, seorang yang pintar, suka kepada 'nature', minat aktiviti lasak, sayang kepada haiwan, sudah pun mendapat teman dan kini berada di depan. Mungkin kera itu, Fiya dan Inaz bagaikan bercakaran.


Munawarah dan Mellisa, teman baik yang cuba menjadi orang tengah, penasihat....mungkin juga pembelot?

Pertemuan Inaz, Fiya, Muna dan Mel...dengan empat orang jejakan di atas gunung lagenda, membawa satu perubahan hidup dan mewujudkan pelbagai soalan dan teka-teki.

Novel ini temukan pembaca dengan pelbagai karakter yang berbeza kerjaya, mendekatkan kita kepada wira² negara, yang mungkin sebelum ini tidak pernah kita kenali, Merasai apa yang dirasai oleh seorang anak angkat yang cuba mencari identiti diri. Siapakah agaknya yang menjadi burung rajawali, penuh perasaan tinggi diri, yang akhirnya terpaksa melakukan tranformasi?

Sukarkah untuk menerima kekalahan dan payahkah untuk meluahkan perasaan? Sama-samalah menyelami dan menghayati kisah suka duka kehidupan mereka yang bergelar insan, yang disusun indah dalam novel Terbanglah Sayang.


******************************


*memang terbaiklah!!!!


8 comments:

Nur Areefah

susah nak abeskan 1 novel pun =.=

Asyraf

mcm best je novel tu...

Nur Aainaa Khairunnisa

ehehehee..yeke? aainaa kalo dah ngadap novel...memang tak layan benda lain dah...=)

Anonymous

same with me~
kalo da ade novel, makan pon lupa.

a'ai

Nur Aainaa Khairunnisa

asyraf....bukan macam...memang best pun...=)

Nur Aainaa Khairunnisa

ai na...ehehheee...sama la kita..=)

Unknown

Saya sedang membaca novel 'aku terima nikahnya' drpd ustaz hasrizal(saifulislam.com)!Sangat menarik dan unik..saya cadangkan aainaa baca~hehehe
Latest post:Bagaimana mahu menyatakan sayang yg sebenarnya?

Nur Aainaa Khairunnisa

iqbal...insyaAllah akan di cari nanti....=)