Tengking-menengking

Assalamualaikum sahabat-sahabatku semua....
sihat hari ni? harap semuanya ok-ok aja ye.....

hari ni aainaa nak citer apa ek....tengah ngadap pc ni tetiba teringat peristiwa semalam kat TMpoint... herm...... camni citernya... semalam aainaa g TMpoint nak g bayar semua-semua bil umah ni....memang seme bil aainaa bayar kat TMpoint senang dan cepat..... seperti biasa bila sampai je kat TMpoint terus ambil nombor giliran.... erm... ramai plak hari ni orang kat TMpoint ni...



tunggu punya tunggu punya tunggu... akhir nya samapi jua giliran ku..... ku hulur la segala bil yg ingin dibayar kepada petugas di kaunter pembayaran tu.. setelah selesai, ku ke kaunter pertanyaan untuk menyelesaikan sedikit urusan... sedang ku berurusan di situ... tiba-tiba...... jeng jeng jeng.... wah cam suspen jek.... tetiba dengar sore pempuan terjerit-jerit marah kat kaunter khidmat pelanggan... erk... kenapa plak ni? kuat plak tu.... isy.... terdiam seketika suasana dalam TMpoint tu... seme mata terarah ke perempuan tu.... yang aainaa dengar perempuan tu cakap

"camni ke awak layan pelanggan? saya tanya awak leh wat tak tau jek... "

lebih kurang camtula...pergh....memang tegang la masa tu... tapi pekerja TMpoint tu tak melawan... hanya diam... kemudian ke belakang mungkin menguruskan sesuatu... tapi perempuan tu masih membebel sensorang.... lelaki yg bersama perempuan tu cam malu jek.... diam dan tunduk jek....



aainaa tak salah kan perempuan tu nak melenting, mungkin salah pegawai yg bertugas tu... tapi tak elok la melepaskan kemarahan sampai camtu sekali... bukan ke dier boleh menegur ngan cara elok... bukan ke orang melayu punya budaya dan adat sopan yang sungguh indah.... tak salah kalo kita berlembut... mungkin dengan cara itu masalah yang timbul akan dapat di selesaikan dengan cara yang lagi mudah dan tanpa kesulitan.... mungkin aainaa boleh memberi kan pendapat berdasarkan apa yang aainaa lihat tapi kita tak tau kedudukan sebenarnya...



walau apapun, berbudi bahasa lah kita di mana jua kita berada....=)


7 comments:

pal7

kalau amarah dibiar menguasai diri..cmtu la..hehe

Aainaa Khairunnisa

tu la pasal....hilang dah rasa malu dan hormat kepada orang lain....harus di elakkan ni....

Farhana

Tapi kan.. Orang yg ckap double meaning, perli2, yg kata2 mkan dalam nih, rasanya lbih truk kot drpd kene marah.. Huhu.. =p

aimanhaQimy

padan muka ... hhahheheh...
tibe2 jer.. kiter tak tahu ape masalah nya kan.. ade sbb knp duia bertindak mcm tue..
klu perkhidmatan baguz
kite sbgai cust tak akan melenting macam tue..

... :) aiman geram ngan service yg diberi.. aaahhhhhhhh

Farhana

maksudnya.. kalo kene marah takde laa rasa setruk kalo kita diperli ke, org ckap2 double meaning ke, org yg kate2 dia lmbut tapi mkan dalam.. org yg ckap mcm tu pada kita, kita rasa lg teruk dari rasa kene marah.. wah.. pnjang lebar explain.. ada paham aainaa???

Aainaa Khairunnisa

hana....paham dah...

aiman....pnh kene ke? aainaa stkt ni ok lagi ngan perkhidmatan dorg...