Amik Darah


Assalamualaikum semua…..


Semalam 16/06/09, aainaa teman mak g klinik pesakit luar. Mak ada temujanji untuk ambil darah. Memang prosedur biasa mak semenjak menghidapi penyakit darah tinggi ni.

Keluar dari rumah awal hari ni, sebelum pikil 9 dah keluar terpacak menunggu kat tempat menunggu teksi. Dalam pukul 9.15 camtu dah ader teksinya. Terus je menuju ke klinik pesakit luar. Mak daftar kat kaunter pendaftaran dan terus ke bilik 11 untuk cek mata dulu. Apa kene mengena ek cek mata ngan ambil darah? Ada kene mengena ek? Setel cek mata, mak terus pergi ke bilik 8 untuk prosedur ambil darah. Mak terus beri surat pada pembantu perubatan yang bertugas. Tak berapa lama lepas tu, nama mak pun dipanggil. Mula-mula pembantu perubatan tu cuba ambil darah mak kat lengan, tapi dier tak berjaya mencari urat di situ, lalu dier pun ambil darah mak dekat atas tangan. Mak cakap sakit ambil kat situ, lebam dan bengkak sikit tangan mak. Setel hari ni ambil darah.




Aainaa ngan mak berserta adik kecilku menapak lak g kedai makan depan tu…laparla…tak sarapan lagi. Setelah sekian lama tak makan roti canai. Heheheh… Klakar jek bunyinya… tercapai gak impian. Wah cam impian apa jek. Aainaa… Aainaa. Dah mula la nak mengarut ni. Then kami pun bergerak ke MYDIN. Apa kene mengena? Adik kecilku ini merengek nak buku kaler². Carila kat MYDIN. Aainaa pun sama sempat beli sketch book ngan pensil. Dah lama nak beli ganti yang lama. Dah lama tak melukis. Rindu plak bertandang tetiba….heheheee ayat tak tahan…nak lukis potret sape ek? Erm…. Dah lama tak melukis ni, rasa kekok plak dan skill pun dah berkarat. Wah jauhnya melencong.



tangan mak bila dah sudah amik darah

Dah setel kat MYDIN, mak ajak singgah pasar jap nak beli lauk. Beli la ikan pari (feveretku). Sedapnya masak asam pedas. Nyum…nyum.. beli gak ikan kembung. Sayur plak, beli sayur pucukpaku hijau. Wah lauk syok semalam. Setel seme, g tunggu bas untuk balik umah. Hari ni takde pape kejadian berlaku dalam bas. Alhamdulillah…..setel aktiviti ku hari ni.

4 comments:

pal7

sian kat mak kene cuuk kan?..hehe
*nak ikan pari masak asam pedas..lalala

Aainaa Khairunnisa

dah slalu dah mak kene amik darah....tiap² tahun....

nak ikan pari masak asam pedas?
dah abis la semalam pal.....
lambat minta...;p

Farhana

Huhu.. Check mata sbabnye hypertension punya complication salah satunya ialah pada mata.. Slalu org darah tinggi, mata snang blurr.. So kene jagalah, nk tgk kwalan darah tggi tu bgus ke tak.. Heehee..

Aainaa.. Lukis gmbar kita erk.. Btol2 nih.. Gambar kite yg kita ltak kat blog tu erk. =p

Aainaa Khairunnisa

erk.....aainaa tak pandai sangat la..lukis main² lehla.....kadang jadi kadang tak.....aainaa cuba k...