Sepanjang Jalan Kenangan 2009


salam perkenalan untuk 2010 dan selamat tinggal 2009


persahabatan...pengalaman...kemanisan...kesedihan...kerinduan... kasih sayang... perjalanan... kesetiaan... keikhlasan.... senda tawa... bersatu bersama mencipta kenangan yang cukup indah melengkapi memori kenangan 2009

terima kasih diatas salam persahabatan yang dihulur... kalian semua menceriakan hidup aainaa sepanjang tahun... ader juga persahabatan yang kembali bertaut setelah sekian lama terpisah... mengenali kamu semua...kita saling berkongsi,bergurau,usik mengusik, saling sokong menyokong..... kamu menceriakan hidupku... kamu² tahu siapa kamu kamu itu... itu sangat bermakna buat diri ini...


pengalaman juga ader suka dan duka.. geram... marah... paling kuat di ingatan kes bas nak ke kl bulan julai aritu.. memang membangkitkan kemarahan... sepatutnya tiket pkl3.30 leh sesuka hati tukar 4.30 pastu driver taknak amik plak tu... last² tukar bas... selamat sampai gak ke kl.. ke kl semata-mata nak jumpa kawan yang bakal berangkat ke india untuk sambung study... tapi seme nya sudah berlalu... bila pk semula.. sememangnya pengalaman yang berharga dan mengajar diriku erti kesabaran...

kemanisan 2009 terlalu banyak... yang pastinya semakin ramai sepupu²ku sama ada sebelah mak atau sebelah arwah abah melangkah ke alam perkahwinan... begitu juga anak² spupu ku... wah sudah besar² mereka... tak kurang juga yang mengikat tali pertunangan... ku sempat jua memeriahkan dan meraikan hari bahagia mereka... sungguh manis... bilakah saatnya untuk ku??? erm... no komen... heheee...^_^

kesedihan jua melanda diri ku... ramai di kalangan ahli keluarga sama ada sebelah arwah abah atau sebelah mak pergi meninggalkan kami untuk selamanya... untuk mereka hanya doa dan alfatihah kami kirimkan...


kerinduan pasti menjelma tatkala tarikh 5/7 menjelma... kerinduan kepada arwah abah tak dapat di bendung lagi.. hanya air mata menjadi peneman tatkala kenangan bersama arwah abah bermain di ingatan... ku rindu kata² semangat dan peransang dari arwah abah... ku rindu pandangan dan cadangan dari arwah abah tatkala aku kebuntuan... aku rindu pelukan dari arwah abah... dan yang paling ku rindukan.... untuk mencium tangan abah terutamanya di pagi raya... tiap kali mencoretkan tentang abah... airmata ini pasti tumpah... erm.... hanya doa mampu adik hadiah kan untuk abah di sana... adik sangat sayang dan rindu kat abah sangat²...

kasih sayang tak dapat di pisah kan dari kehidupan setiap manusia... kasih sayang tak pernah luntur terhadap mak, angah, along.... sahabat² aainaa... dan kamu² semua... diharapkan kasih sayang ini berkekalan dan terus mekar selamanya.. insyaAllah....


kesetiaan tetap menjadi pegangan diriku... sama ader dalam berkawan atau menjalinkan hubungan.. sama ada hubungan kakak adik... ataupun kawan dan kawan... tapi jangan sampai kesetiaan di khianati.. sangat pedih untuk dirasai... tak sanggup untuk merasai untuk kesekian kalinya....

kepada sahabat² aainaa semua... maaf seandainya sepanjang tahun 2009 ini ader sikap atau cara aainaa yang anda tidak senangi dan melakukan kesalahan... atau mungkin aainaa sering mengganggu kalian pada waktu yang salah... untuk kamu² semua... all the best tahun baru ini... semoga segala impian menjadi kenyataan dan tercapai dengan jayanya... amin...=)


p/s :- terpanjang lak entri kali ni cikHana...peace...^_^


4 comments:

Farhana

Cik Aainaa.. Takpe takpe.. Hehehe.. Sbb 1 tahun kan ade 12 bulan.. Dimaapkan laa kalu entry terlebih pnjang sedikit.. Ahaks.. ;p

~ kita knal taun bila? 10 taun yg lpas ek? heehee.. ;p

Nur Aainaa Khairunnisa

hehhee..macam itu ek...tadi tetiba idea nya datang mencurah² la plak...tu yg jadi terpanjang tu...

kita kenal bila??? setahun tak sampai lagi hana...baru masuk 7 bulan kot rasanya...tapi rasanya cam dah lama je kenal..mesra g2...hehheee...;p

pal7

ainaa..
selamat thn baru..