Apabila Diri dikhianati


salam semua...

hari ni hari rabu... bermakna ader pasar malam... wah dah lama tak ke pasar malam ni... heheheee...apa kene mengene??? saje je... sekadar intro di kala hari.... wah!! rancak betul aainaa menulis ni... nak wat camne... seperti yg aainaa catatkan semalam... bila banyak idea tu memang mencurah-curah sungguh... kalo tak tu seminggu skali nak update pun jenuh duk perah otak ni.... mungkin agak nya melihat cuaca skang ni yang makin elok tu.. otak pun dah cair... tu yang mencurah² tiba.... apa aainaa melalut ni... ok² kita kembali kepada topik....



"dikhianati"??? apa perasan anda bila di khianati?? pernahkah anda dikhianati atau mengkhianati kepercayaan seseorang kepada anda?? mungkin anda mepunyai pengalaman seperti ini... sakit sebenarnya bila kita sedar diri ini dikhianati... tak kira dari kawan, keluarga mahupun orang disekeliling kita... terutama bila yang mengkhianati kita tu org yang paling rapat, sayang dan yang paling kita percayai...



urmmm... aainaa pernah merasainya.... dan ianya cukup menyakitkan... kita ditipu hidup².... bila kita ikhlas dengan seseorang... mana mungkin kita mempercayai cakap² orang tentang seseorang yang kita percaya... dan di mata aainaa pada mulanya memang dia ni sangat baik... s olat tak tinggal... rajin tanya khabar keluarga dier... memang tak sangka la rupanya di belakang aainaa sebalik nya... tertipu rupanya dengan perlakuan nya yang sungguh baik... bak kata orang pijak semut pun tak mati... erm...

banyak cerita yang tak elok aainaa dengar dari kawan² dier tentang masalah dier ni... pernah aainaa tanya sendiri pada dier tapi seperti biasa la... tak mungkin nak mengaku keburukan diri sendiri... aainaa tak nak la tanya lebih² nanti dikatakan tak percaya kat dier plak... dan satu hari ader berlaku kehilangan... tak perlu aainaa sebutkan bentuk apa kehilangan tu... tapi agak bernilai la... dier ni leh dengan "baik hati" sama² tolong cari dan selesaikan masalah.. sungguh ku tak sangka sungguh bagus lakonan kamu... kami terpedaya sekali lagi... tapi cara kehilangan tu sangat meragukan... tapi kerana sifat percaya dan tak mahu menuduh tanpa usul periksa.... aainaa buang jauh² perasaan ragu² tu....



akhirnya rahsia terbongkar jua pabila kawan baik ku memberitahu sifat sebenar dia... waktu tu kami dah kurang rapat kerana faktor jarak.... pabila kawan aainaa ni sudah cerita memang ku percaya sebab tak mungkin die menipu ku... kami dah lama kenal... lalu aainaa cuba kaitkan dengan segala peristiwa yang berlaku... memang ader logiknya... mula dari tu aainaa mula menjauhkan diri darinya... sakit sangat rasa... kenapa dier sanggup wat tu seme... sungguh aainaa kecewa... rupa²nya bukan sekali tapi berkali-kali aainaa ditipunya...

takpela pasal kehilangan tu aainaa dah halalkan... mungkin bukan rezeki aainaa...tapi untuk kembali berkawan dan rapat seperti dulu... mungkin tidak... sakit sangat hati ni.... pernah dier cuba untuk kembali menghubungi aainaa tapi minta maafla aainaa tak layan...aainaa mengaku kalo benda kecil² memang aainaa leh maafkan tapi ini soal kepercayaan dan dier antara orang yang aainaa percaya sangat²...



jadi kepada sahabat² semua... hargailah setiap kepercayaan yang diberikan oleh orang sekeliling anda... jangan sesekali mengkhianatinya.. jika skali kita khianati nya mungkin sukar untuk kita kembali meraih kepercayaan itu semula.... fikir² kan....

wah!! panjang lak entri kali ini...dah macam luahan perasaan lak...huhuuhuu..^_^


6 comments:

makdara terdiva

hy aainaa..jgn cedih2..meh akak banje cempedak goreng.. :)

pasal khianat/musuh dlm narita ni akak pun penah terkena byk kali..(org baek selalu cenggitu..miahahaha..abaikan!)
dorang yg selalu perangai cenggini mmg bang^^T..depan kite punyela pijak semut..semut pun gelak!..tp kat belakang kite..abes segala yg dlm kain kite dijajanye kat org..itulah yg akak rasa..bukan dgn org lain..sepupu sendiri..akak taula akak ni gojes lagi diva..ekekekek..
apa2pun aainaa pedulikkan la org yg mcm gitu2..meh kawan dgn akak.. :D
komen dah mcm N3..konpius akak!

Nur Aainaa Khairunnisa

hye kak..
wah...cempedak goreng lagi...hehhee...;p

sebenar nya kes ni dah lama berlaku...tapi tetiba trasa nak tulis pasal topik ni..hehehee...tapi bila diingatkan tu yg wat sakit hati...apa masalah dorang tu tak taula kak...

*komen dah macam entri??? ok jek...heheee...;p

Farhana

Hmmm.. Ku penah rase ke eh? Ke tak penah? Hmmm.. Apa-apa pun, ku cube utk tak mngkhianati org kalo boleh.. Huhu.. ;)

Nur Aainaa Khairunnisa

hana???? sendiri konfius ke?? aduhai...

tul tu hana..cubala untuk menghargai kepercayaan yang tlah di beri dengan sebaik mungkin....=)

★Dakjaat™ ☆

first time tgk aina type panjang2... hahahahaa! buang tebiat lak dia hari nie... :p

Nur Aainaa Khairunnisa

heheheee...panjang sangat ke??? kebetulan banyak yang nak diluahkan ngan tu yang panjang tu....buang tebiat jugak kot...hehehe...;D