Kembali Setelah Menghilang 2 Tahun


salam Maal Hijrah 1431....
kira ini entri pertama untuk tahun baru islam ni...alhamdulillah....

ni la motor yang kembali setelah hampir 2 tahun

panjang nya tajuk entri kali ini...apa la tu ek...bunyi nya macam serius la plak...tapi memang agak serius la...sebab ini membabitkan hal keluarga...hal keluarga??? wah....berat ni....tapi rilek dulu sahabat² sekalian...

banyak yg dah berubah termasuk no plat

begini beritanya....kira² 2 tahun lepas...kami sekeluarga pernah kehilangan..apa yg hilang tu??? motor EX5 angah aainaa...motor tu hadiah dari arwah abah untuk angah masa dier blaja kolej....kira motor tu banyak berjasa pada ngah dan aainaa gak...hehhee...;p dulu masa blaja dulu pun angah slalu amik aainaa ngan motor kalo balik umah dari hostel n umah sewa dulu....

banyak gak perlu dibaiki

macam mana motor tu leh hilang??? masa tu along pakai motor tu wat g keje...dan motor tu hilang kat opis along....kene curi..padahal kawasan tu kawasan ramai orang tu....masa tu angah agak sedih la..yela abah yg kasi motor tu kan...angah ngan along g arr wat report polis...mak pun cakap ntah dapat ntah tidak motor tu semula..cam susah jek...yela....bukan sikit kes hilang motor ni...

secara fizikal nya nampak masih elok...

dah lama gak kejadian ni berlaku...2 tahun lalu dan kami sekeluarga pun tak sangka yg motor ni akan dijumpai semula...sungguh tak disangka...tapi motor nya dah berubah wajah la....dan agak teruk gak la rupanya....no plat pun dah berubah jadi no plat kelantan...wah jauh motor ni merantau rupanya...tempat duduk pun dah tak bape ok gak...ader bahagian² yg dah berkarat...banyak gak kene repair tu...tak masuk lagi enjin nya lagi...mak cakap sayang nak biar camtu je...yela sebab ader nilai sentimental buat kami sekeluarga...apaun alhamdulillah...syukur sangat² sempena tahun baru islam HIJRAH 1431 ni kan...kami sekeluarga dapat berita gembira....♥♥♥

p/s :- Thanks gak pada pihak PDRM....=)



2 comments:

Farhana

Wah.. Lepas 2 tahun.. Betul kate orang.. Kalu jodoh tak ke mane.. Heehee.. ;)

~ jaga motor leklok.. ;)

Nur Aainaa Khairunnisa

tu la pasal..cam tak caye pun ader...sebab dah lama sangat kan...tapi alhamdulillah....

motor itu bukan milikku...konfem along yg akan pakai....