panggilanku "adik"


salam petang selasa semua....

bestkan kalo petang² ni pekene abc ngan goreng pisang..nyum...nyum....hehehee..;p wah mengarut plak mukadimahnya...hehhee...baik kita mulakan sekarang...^_^



"adik"...apa anda semua pk bila sebut pasal adik??? adik kepada anda??? owh bukan....adik²??? itu lagi bukan....apa yg aainaa nak coretkan ni adalah pasal 'adik' sebagai nama panggilan...

mungkin ada diantara anda semua di panggil dengan nama panggilan 'adik'...mungkin kerana anda anak bongsu ataupun kamu anak tunggal dan macam-macam alasan lagi...apa tanggapan anda pada nama panggilan 'adik' ni???? aainaa sendiri family panggil 'adik'...arwah abah,arwah nenek ngan mak panggil aainaa adik...maklum la anak bongsu kan...heheee...;p



ader antara mereka yang malu dengan pangilan tu bila di panggil di hadapan kawan², teman² ataupun kekasih hati...kenapa ek? sebab panggilan tu menampakkan kemanjaan ke??? atau nampak cam anak mak..anak ayah??? tapi memang kita anak mak ayah apa...jadi apa yg harus dimalukan atau diselindungkan...bangga pe...hehehee...;p



aainaa sendiri ok ngan panggilan tu...sebab dah bese dari kecik kan...kalo depan kengkawan pun kalo mak ader sama aainaa tetapa bahasakan diri aainaa adik...depan kengkawan angah ngan along pun...tak ada apa nak dimalukan...itu sekadar panggilan manja dikalangan ahli keluarga...



so...apa kata survey????

6 comments:

Farhana

Hehehe.. Of course laa ALONG.. Hehe.. Bkn along simbah cat okeyhhh.. ;p

Okey jek ape2 pgglan.. Nama pgglan saje maa.. Asala jgn pgglan tak elok sudaaa.. ;)

makdara terdiva

hy adikku.. :)
anak dara akak pun akak pggl 'adik' even die anak no 2..maklong lerrr die satu2nye gegerl..tp die tau yg die ade adik..dah terbiasa..opahnye ade gak komplen akak pggl 'adik' tp akak ade sebab sendiri..yg pnting akak x beza2kan anak..toi x???

Nur Aainaa Khairunnisa

hana..konfem ni bukan along yg simbah cat tu?? hehee...;p betul² asalkan panggilan tu tak mengaibkan seseorang ok jek...tul tak???

Nur Aainaa Khairunnisa

kak ummi...bese la tu kak...anak akak ngan adiknya beze jauh ke??? kadang² faktor tu jugak panggilan adik tu lekat...bila ader adik adikknya akak di panggil baby...kan kak kan...hehehee...;p

Ery Farieha

woo. i sgt bangga bila family i panggel i adek di khalayak ramai. hehehehehehe

Nur Aainaa Khairunnisa

alhamdulillah....bagusla begitu...=)