Syurga Cinta dan Window Shopping

wah...teruja sungguh nak tgk citer syurga cinta ni...setelah di rancang ngan mak....g la tgk tghri tadi ngan mak...wah dating ngan mak ni....my mum mmg suka tgk wayang ni...dier pun sama teruja nak tengok filem ni....suka sangat dier kat haziq tu......


kat umah sebelum kuar

dekat pkl 11 dah kuar umah g tnggu bas...dalam 11.30 ader bas...sampai bandar terus gerak g Megamall....mula² ingat nak tgk kat panggung star je...dekat ngan umah...tapi pk dah lama tak g mega..menapak la skit ke sana...xcersice di tghri..sampai mega sebelum pukul 12....cek tiket...then terus masuk panggung pkl 12.05.....wah semangat ni.... ingat tak ramai orang...yela maklumla...citer camni kan kadang² org tak bape minat....lagi plak hari orang berkerja.....waktu tayangan pertama plak tu...skali masuk...hampir separuh panggung utama tu penuh....ader yg datang ngan kawan²...pakcik makcik pun ader....



citer pun dah mula....teruja ni...sambil makan popcorn..mataku terus fokus ke layar..melihat adegan demi adegan....dari mula sampai separuh jalan citer penonton tak habis² ketawa tgk lakonan haziq tu....mmg berbakat adik kecil tu....ader je yg mencuit hati...tak kurang juga Awal masa mula² nak memikat cikgu Syuhada...macam² kaedah digunakan, pakai jubah, suruh ikmal amik tuisyen ngan cikgu Syuhada, yg klako tu masa pertama kali solat kat umah cikgu Syuhada...member gelabah tak tau solat..haziq gak penyelamat....

dah masuk separuh masa terakhir...wah cam main bola la plak....hehheee...banyakku bergenang airmata...mula² kat part dorg kat tempat main kete masa Syuhada cakap "Kdg2 Allah sembunyikan matahari, Dia dtg kn petir dan kilat.. kita tertanye2 kemane hilang nye matahari.. rupa2nye Allah memberikan kita pelangi"...ntah kenapa masa ni sebak plak rasa....terlebih emosi kot...mungkin gak disebabkan alunan muzik ketika itu..sungguh syahdu....bergenang lagi masa awal terpaksa sahut cabaran untuk putus ngan Syuhada depan kawan² dier w'pun hati dah sayang...sedih wooo....sian Syuhada..waaaaaaaaaaaaa....bergenang lagi masa awal menyesal wat camtu kat Syuhada...masa Awal nangis dalam kete....very touching...waaaaaaaaa...sian Awal....

part paling suka masa ending dier...so romantik...Awal nyanyi sambil main piano nak pujuk Syuhada....pastu melutut melamar Syuhada jadi wife dier...suka².....ending yang best!!!!!! tak puas plak...nak g tgk lagi.....dari 10 aainaa kasi 9...cayalah....




snap...snap...n snap..=)

abis tgk g jejalan jap...ptg baru balik umah...=)

6 comments:

aimanhaQimy

ooo x ajak pun yerk.. uhuhuhuh sedey nie :(

Aainaa Khairunnisa

erk......nak ajak camner....kejap ader kejap takde...takpe²...esok farhana nak g tgk....leh koin dier...huhu...jangan sedey² k...=)

Nur Farhana

Aik.. Saya pule ker??? Wawawa.. Okey laa.. Jom abg aiman pi tgk.. Heehee.. =)

Aainaa Khairunnisa

ha aiman, farhana dah ajak tu...pe lagi, gla terjah dier...huhuhu...=)

FIRZA

best ke cite?1-10, brape rate ko bgi?

Aainaa Khairunnisa

bagi akula best..tapi org² lain tak taula...leh menginsafkan..bukan citer cinta semata-mata...aku bagi 8/10...citer tak bosan...cuma lakonan heliza ader kurang la skit....