Majikan beri amah RM14 juta


SINGAPURA - Seorang amah Filipina yang setia berkhidmat selama lebih 20 tahun menjadi jutawan segera kerana majikannya memberikannya sebanyak S$6 juta (RM14 juta) menerusi wasiat, lapor sebuah akhbar semalam.



GAMBAR menunjukkan apartmen yang dipercayai menjadi tempat tinggal Christine bersama majikannya di Singapura.


"Sama ada memiliki atau tidak wang itu, saya merupakan amah yang paling bertuah di Singapura," katanya yang dikenali dengan nama Christine.

Berusia 47 tahun dan masih belum berkahwin, dia enggan mendedahkan identiti dirinya dan mahu dikenali sebagai Christine kerana bimbangkan keselamatannya di Filipina yang merupakan negara yang sering menjadi lokasi penculikan untuk mendapatkan wang tebusan.

Dia mendapat wasiat itu daripada majikannya yang juga seorang wanita, Dr. Quek Kai Miew yang meninggal dunia pada tahun lalu semasa berusia 66 tahun.

Kekayaan segera itu meliputi wang tunai dan sebuah pangsapuri mewah berhampiran pusat beli-belah Orchard Road.

Dia sangat rapat dengan majikannya.

Christine yang kini sedang memohon menjadi penduduk tetap Singapura menyatakan bahawa kekayaan itu tidak akan dapat mengubah gaya hidupnya.

Amah tersebut turut menjaga ibu doktor itu dan dia diberitahu akan menjadi seorang penerima wasiat yang sedang disediakan oleh majikannya pada 2008.

"Tidak ada rahsia di antara kami. Saya tidak terkejut apabila diberitahu berapa banyak yang saya akan perolehi" katanya.

Christine berasa kecewa setahun lalu apabila majikannya meninggal dunia.

"Kematian itu amat mengecewakan saya kerana tempoh saya bersama dengan doktor itu lebih lama daripada saya bersama ibu saya," tambahnya.

"Saya akan berasa sedih setiap kali saya teringatkan dia (majikannya)," kata amah tersebut. - AFP


sumber dari KOSMO


*sangat beruntung amah tu.....^_^



10 comments:

Sir Marcello

bila kita buat baik kat orang...inilah rezeki yang kita dapat..

marilah berbaik2 sesama kita ya =]

miMiE aZiMaSK ^V^

hohohohhooho...
ammah pun manusia....
tgk... dapatt pulak wasiat...

bukan la sampai membunuh amah seperti bebaru nie...

emmm...


meh tolong mie meh.. 8888

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

Nur Aainaa Khairunnisa

yang penting takde salah nya berbuat baik pada sesape pun...=)

makdara TERDIVA

nak tukar proffesion la pasni..ade tak majikan2 yg baik hati mcm ni kat mesia??

thehehee

Nur Aainaa Khairunnisa

lokman...ehehehe....tu la khikmah berbuat baik + amah tu sangat bertuah punya majikan yg baik

Nur Aainaa Khairunnisa

kak ummi...ader ke kat Malaysia ni?