Port Baik Punyer!!!!

salam bulan Ramadhan...
rasanya dah ramai yang sedia maklum pasal perkara ni....setiap kalo datangnya bulan puasa....port ni mesti menjadi pilihan untuk berbuka puasa beramai² kalau di bandar Kuantan ni...




sudah menjadi kebiasaan bagi warga kuantan untuk berbuka di padang mpk 1 bersebelahan dengan Masjid negeri....mungkin kerana lokasi yg strategik + bersebelahan bazar ramadhan juga....selain mudah untuk membeli makanan...mudah untuk mendengar azan...dan juga mudah untuk menunaikan kewajipan....




pernah juga yg pernah aainaa nampak siap bawa makanan dari umah ni...cam berkelah la plak...ehehhee...yg penting perkara seperti ini dapat merapatkan silaturrahim sesama ahli keluarga bahkan sesama umat....apa yg pasti situasi ni memang susah nak jumpa la pada bulan² yang lain....




*secara jujurnya...aainaa tak penah pun berbuka kat padang tu....kalo g beli juadah pun akan balik berbuka kat umah....ekekekeee....;p


6 comments:

eNaSaN

salam ramadhan,


wah menarik nya... bagus juga kan tempat yang agak strategik..

Saia Az

salam ramadhan (: maafkan zaa ea kalau pena buat salah n silap , manusia ta pena lari daripada buat kesalahan kan ? slmt berpuasa , puasa jgn ta puasa tauu (:

sarah shafie

mcm best je kn bukak puasa kt ctu..

ZACK ENTRY

jangan lepas berbuka terus balik umah lak..masjid dekat jer tuh..pahala berjemaah di masjid lagi berganda..=)




latest entry Ekspedisi Jelajah Gua - Episod 2 (Gua Angin)