Pohon Beringin dan Hantu...



salam semua blogger...

aainaa kembali menulis di hari isnin...ehehhee...menulis setelah bermalasan di tahun baru cina tahun arnab...meriah ok kat sini ngan mercun n tarian singanya...

dua tiga hari lepas aainaa terdengar lagu yang citer bawang putih bawang merah tu..ala yang masa naik buai tu...tetiba teringat pasal pokok beringin ni...ader yang tak kenal ke pokok beringin ni? ala pokok ni besar....rendang pastu banyak akar yang berjuntai²...kalo dulu² pokok beringin ni slalu dikaitkan dengan hantu...kenapa ek?



kalo zaman aainaa kecik² dulu selalu set dalam otak ni...kalo de pokok beringin mesti de hantu bergayut...kalo lalu kat pokok beringin mula la baca macam² surah sebab nak halau hantu...pastu lari laju²...tapi memang klo malam² tengok pokok beringin malam² menyeramkan...dengan akar² yang berjuntai² tu kan...isssyyhhh meremangla...pastu banyak gak dengar citer kalo budak² hilang slalu jumpa nantinya kat pokok beringin...betul ke?




dan selalunya kalo de pembinaan di sesuatu tempat atau kawasan dan kawasan tu plak de pokok beringin tua...mesti ader yang tak berani nak tebang pokok tu....tak pun kalo di tebang mesti akan de masalah pada jentera atau pekerja tu....tapi kebenarannya tak dapat di pasti kan la plak...tapi yang penting baca boleh tapi kalo nak percaya 100% tu baik jangan...ehehhee....

skang ni takyah nak seram²...jom layan lagu ni....^^




*seronok layan citer lama² ni kekadang...^^


4 comments:

~♥ iella ♥~

Bkn setakat time budak2 dulu ja yg takut...tp skrg pun dlm otak ada lg ingatan tue...poko yg rendang tue ada hantu..

kan sy seorg yg penakut..hihi


http://fadthnwan.blogspot.com

Nur Aainaa Khairunnisa

ehehhee....beranikan diri...insyaAllah...takkan di ganggu...^^

Thiny FSclickerZ Indrawan

pokok beringin yg dah tua tu memang ade hantunya...
hihi thiny pun caye citer camni..

Nur Aainaa Khairunnisa

thiny...yup...selalunya akan d pk begitu....