Perginya Seorang Sahabat....

salam hari ahad semua...
harini cuaca nya sejuk je...ujan tak berhenti dari semalam...walaupun hanya hujan renyai² cukup untuk membasahkan dan menyegarkan bumi kuantan ni...ini petikan berita di KOSMO


********************


Lemas selepas selamatkan isteri

KUANTAN – Seorang suami, Mohd. Hazrul Abdul Jalil, 26, mati selepas berjaya menyelamatkan isterinya daripada lemas semasa mereka mandi di pusat perkelahan Pasir Kubur, Sungai Lembing di sini semalam.


NORFARIDAH (dua dari kiri) tidak dapat menahan kesedihan ketika menunggu jenazah suaminya, Mohd. Hazrul (gambar kecil) di HTAA, Kuantan semalam.


Dalam kejadian pada pukul 12 tengah hari itu, pasangan yang baru berkahwin pada 9 Oktober lalu itu lemas ketika mereka mandi di Sungai Jin di situ.

Adik mangsa, Mohd. Helmi, 25, berkata, sebelum tragedi itu, mereka sekeluarga iaitu Mohd. Hazrul, isterinya, Norfaridah Mohd. Amin, 26, dan ibu mereka, Zaidah Abdul Aziz, 55, bertolak dari rumah di Kampung Pulau Tambun, Pekan untuk berkelah di sana.

“Semasa mandi, abang dan isterinya berada di bahagian tengah sungai yang agak dalam.

“Tiba-tiba saya yang mandi di tepi nampak abang dan kakak ipar seperti tergelincir lalu tenggelam, mungkin kerana ada pasir jerlus di situ,” katanya ketika ditemui pemberita di rumah mayat Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini semalam.

Kata Mohd. Helmi, dalam sekelip mata, mereka berdua hanyut dibawa arus deras dan kelihatan Mohd. Hazrul sempat memegang isterinya dan melonjakkan badan Norfaridah ke atas bagi membolehkan dia bernafas.

Katanya, selepas kira-kira 60 meter dibawa arus, pasangan itu kemudian sampai ke lokasi air cetek dan berjaya ditarik ke tebing oleh orang ramai.


********************


erm...bagaimana harus bermula ye...semalam lepas maghrib...aainaa buka la facebook...belek sana belek sini...aainaa ternampak la kawan aainaa nurul fatiha post salam takziah kat wall kawan aainaa...terus aainaa inbox fatiha tanya kenapa dengan hazrul....satu jawapan yang sangat mengejutkan dari fatiha yang aainaa terima...die cakap die dapat berita dari kawan kami yang lain bahawa hazrul baru je meninggal siangnya akibat lemas....tup² sedang kami bertukar berita pasal kematian arwah....aainaa dengar pasal kematian arwah di berita tv9...sayu melihat isteri arwah...bagaimana la perasaan nya...semoga isteri arwah tabah menghadapi dugaan ni...


zaman sekolah kami


aainaa mengenali arwah dari zaman sekolah rendah di rompin dulu...kami satu sekolah dan satu kelas...zaman tu memang slalu bergurau...gaduh seme...pastu bila aainaa dah pindah temerloh memang dah lost contact terus...last² dalam tahun lepas jumpa balik dalam fb...dapat tau la perkembangan terbaru die...dan yang terbaru die beria ajak datang ke kenduri die awal bulan lepas tapi aainaa tak dapat menghadirkan diri...tak sangka plak lepas sebulan arwah kahwin ini berita yang kami terima...kami kawan² sangat terkejut dan rasa kehilangan arwah...arwah seorang yang baik dan suka bergurau...semoga arwah dan ditempatkan bersama orang² yang soleh...amin....untuk keluarga dan isteri arwah...semoga kuat dan tabah dalam meneruskan kehidupan....


azila yang menghadiri kenduri kawin arwah

...ALFATIHAH...


6 comments:

Unknown

alfatihah..semoga arwah ditempatkan bersama orang2 beriman....

kepada keluarga arwah, bersabarlahh..ini semua dugaan daripada Allah.kita hanya merancang,tuhan yang menentukan segalanya...

Nur Aainaa Khairunnisa

cikMadie...terima kasih...alfatihah untuk arwah....

Anonymous

alfatihah buat yg telah pergi..

dan takziah buat keluarga arwah..semoga tabah!

Nur Aainaa Khairunnisa

kak ummi...time kasih...alfatihah untuk arwah...